onsdag 28 juli 2010

Sommar minne...

Är du som jag en samlare av fina sommar minnen? Här har jag altarat en Pringelsburk till mina snäckor.

Are you a collector of summer memories, just like me? I have altered a can for Pringles crisps for my sea shells.



Hela asken är klädd med papperet "Prick beige". Nederst och överst på asken har jag satt spets och band. Överst pryds kanten av en rad fina vita blommor i "pärlemor".

The can is covered with the paper "Prick beige". Lace and ribon are attached to both the top and bottom. On the top I also adhered a beautiful string of flowers in "pärlemor".



Fjärilarna är stämplade på randigt tunt persikofärgat Brightwater vellum och embossade med "Frost".

The butterflies are stamped on Brightwater vellum and embossed with embossing powder "Frost".



Tillsammans med vita blad, underbara blommor och rosor fick några av mina snäckor också plats... ;) De bruna fjärilarna har jag stämplat med Distress Ink "Pumice Stone".

A few of my sea shells made it there together with white leafs, wonderful flowers and roses ... ;) The brown butterflies are stamped with Distress Ink "Pumice Stone".



En detaljbild på ovansidan. En söt liten hattnål gör rosetten sällskap.

Details of the top. A cute little heart pin accompanies the silk bow.

Material jag använt
Papper:
Vitt cardstock A4
Prick beige
Brihgwater vellum

Stämplar:
Fjäril mini
Fjäril liten
Fjäril mellan
Fjäril stor

Distress Ink:
Pumice Stone

Embossingpulver:
Frost

Dekorationer:

Blommor
Blad
Sidenband
Vit spets

Pärlemoblommor på band
Halvpärlor i Champangne

Hjärtpins

Ha det så bra! / Take care!
Marie

2 kommentarer:

  1. Så smart boks til å oppbevare somerminner i Marie! Man tar jo vare på så mye, og med en slik flott oppbevaring blir det jo litt hyggeligere;)
    Likte så godt det flotte minialbumet du har laget under her også! Masse flotte detaljer og ulike løsninger. Lekre ark også!
    klem fra
    Mette

    SvaraRadera
  2. Hei igjen Marie!
    Jeg vet dessverre ikke hvor den nøkkelen jeg har brukt på kortet mitt kommer fra. Mener den hører sammen med hjertet, og tror jeg har kjøpt den fra noen på et forum.
    klem fra
    Mette

    SvaraRadera