söndag 22 maj 2011

Grattis Ulrika!



Idag (22/5) fyller bästaste, bästaste Ulrika MacGregor år, grattis! Av mig får hon detta kort som jag gjort med papper från underbara Bo Bunny "Back to Backs". Super fina dubbelsidiga papper. :) Me like!!!!!

Jag älskar metallspiralerna, nog i första hand tänkt att binda ihop album med men fungerar utmärkt till annat också. The Cinch heter Reprints variant och till den finns det olika stora spiraler.

Kortet är gjort av pappersremsor som är oregelbundet fastlimmade på vit cardstock. Kanterna är ruffsade med en Edge Scraper och chalkade med Distress Ink "Vintage Photo" och "Black Soot". När Distresserna torkat har jag gått över kanterna med vit acrylfärg som jag blandat ut med vatten och strukit på med fingret. Mmmmm... ;)




Ovan på stämpeln "Come fly with me" har jag placerat, vitmålat, "GRATTIS". Utstansat i pizzakartong med alfabetet "Chip Block" från Tim Holtz. Psst... det är födelsedagsbarnets "tips" att använda det utstansade "T" i stället för bokstaven. ;)




Både "klockan" och "provdockan" är dies från Tim Holtz. Provdockan har jag stansat ut i wellpapp och målat med vit acrylfärg. Den lilla blomman är vita pappersblommor i tre lager infärgade med Distress Stain "Antique Linnen" och samman satta med en liten vit pärlbrads från ett större set brads, Svarta Brads.

Lilla metall dekorationen har jag satt samman med hjälp av "Philpsopy tags", "Charm Clips", "Jump Rings" och "Baubles" alla från Tim Holtz.

De bruna bandet "Crispy Band" var rosa från början men jag har färgat in det med Distress Stain "Vintage Photo" och sedan sprayat det med egen gjord mist. Spetsen jag använt hittar du HÄR.




Här är kortets insida med stämplarna "När lilla kom till jorden" och "Födelsedag". På högersida är det tänkt en personlig hälsning till mottagaren.




Baksidan pryds av min personliga favorit "Ulrikas fjäril" här naturligtvis embossad med "brunt glitter". Läckert, eller hur?

Nu är det bara att hoppas motagaren blir glad och får en toppen bra födelsedag! :o)

Tack för titten!
Kram Marie

4 kommentarer:

  1. Vilket läckert kort!
    Ha det bra...

    SvaraRadera
  2. Super läckert, gillar diesen och fjärils
    stämpeln är ju ursöt!
    Må gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är det bästa med att fylla år - att få ett kort av dig! <3 <3 <3 Stort tack, puss & kram!

    SvaraRadera