torsdag 5 maj 2011

Trotjänare!



Denna underbara gamla cykel hittade jag parkerad vid sommarstugan. Undra vem som var dess första ägare?

Som grund för min LO, till Scrap-Perra, har jag använt mig av ett ljusgrått cardstock.
Alla mönsterpapper kommer från My Minds Eye serie "Lost and Found". Den utklippta blomman i övre vänstra hörnet, under den vita, kommer från Pink Paisees "Butterfly Garden" papperet heter "Butterfly Wings".




Bokstäverna är Thickers här lackade med Glossy Accents. Jag har använt halvpärlor och Rhinestone från mitt favorit märke Prima.




Husen som här fick hamnat på "tvären" är en die från Tim Holtz "Townscape" heter den och är en av mina favoriter. Fjärilarna är också utstansade med en die från samme man "Mini butterflies sets" är dess namn. Lika snygg och användbar på tag eller kort som på LO. Fjärilarna har jag färgat in med Mist från Tattered Angels. Alla stämplar kommer från Tim Holts stämpel set "Purely Random". Stämplarna är av absolut bästa kvalité.

Ser du gatlyktan? En trädekoration från Kaiser. Jag har modifierat den lite... ;) Den finns hemma men är i dagsläget inte uppe i webshopen, fråga efter den!
Den lilla runda trä dekorationen är från Maya Road och heter "Wood Bingo-Calender Numbers 1-31" de är ljuvliga och beroendeframkallande. ;)




Jag har pippi på pippi. :) Denna lilla söta fågel är från underbara Prima. Prisvärda och SÅ fina! Den stora blomman har jag gjort men hjälp av Tim Holts die "Tattered Florals" en die som stansar ut fyra olika stora blommor, här har jag valt att sätta ihop alla fyra med en brads från My Minds Eye "Stella & Rose - Mabel Love Decorative Brads". Blomman är utstansad i "(Mist)able Canvas Sheet - Blommor". Var nog tänkt att klippas i men jag stansade. Tillsammans med några blommor från egna gömmor och HÄR ifrån har jag satt i två hattnålar, lövpins. Dessa kommer från Inkido och är en favorit! Ängeln är en knapp.

Här syns också chipboard hjärtat som jag målat med Crackle Paint. Denna underbara färg är nu prissänkt! :)

Åter till pysselbordet, vi ses! :)

Tack för att du följer min blogg, Välkommen tillbaka!

Kram Marie

1 kommentar: