torsdag 1 december 2011



Tilda vill lysa upp din vinterväg när du upplever det är mörk och kall.

När jag färglade denna fina Tilda satt jag med utsikt över ett lanskap i förändring, regnet hängde i luften men himlen var envist blå. Utanför fönstret mötte skogen vattnet, i huvudet snurrade tankarna och i öronen hade jag min favorit låt.




Jag hade ingen plan när jag valde färg till henne. Märkligt att hon blev blå det är nämligen den färg jag tycker bjuder störst utmaning när det gäller att skapa i. Hon passar dock fin fint till detta projekt med julpapper från Maja Design "Vintge Winter".




Här syns tydligare den fina effekt som jag skapat med hjälp av coredinations cardstock. Det är ett cardstock där det finns en ljusare kärna i papperet som läckert kommer fram när man torrembossar och sedan slipar på det. Jag valde att embossa med Sizzix Texture Fades "Snow Flurries & Snowman Set" och sedan slipa med Rangers egen slipkloss.

Snöstjärnorna är utstansade med Sizzix On the Edge "Snow Flurries" samt Sizzix Bigz Dies "Winter Wonder". För att få fin form på de stämplade motivet och på cardstock har jag stansat med Spellbinders.

Den uppmärksamma ser även att jag dekorerat med Rhinestone och Stickles.




Baksidan med sin korsettsnörning. Jag valde ett annat mönsterpapper i "skarven". Ringarna runt hålen är utstansade med Sizzix Movers & Shapers "Tag & Bookplates" även de i coredinations cardstockoch och torrembossade i samma fina folders som den under Tilda.
En fin liten snöflinga i metall fick hänga i rosetten.

Ser du de stämplade noterna under snörnignen? ;)


Kram Marie

3 kommentarer:

  1. Superfint min vän!!!!<3
    Kramar Sarah

    SvaraRadera
  2. Wow, läckert Marie! Såklart jag ser att du använt stickles!!! Kram!

    SvaraRadera
  3. nice post dear blogger

    SvaraRadera