torsdag 9 februari 2012

En söt luftballong till en liten sötnos



Så här i "alla-hjärtans-dags-tider" bjuder jag på en luftballong. (Som jag fann inspiration till i Magnolia Ink för en tid sen). Underbara papper från Ljuvliga Pion Design just denna serie heter "Till Far". Undrebara mönster och färger och sin vana trogen har Pion naturligtvis också tagit fram ett fantastiskt klippark, fina bårder och många tags som tillhör serien.

Ser du de små fjärilarna på luftballongens korg? De är "spill" från Spellbinders
"Butterflies Circles". Bladen har jag stansat ut med hjälp av Tim Holts die "Mini branch & leaf set". Blommorna är söta "Cherry Blooms". Vill du ha färdiga fina blad rekommenderar jag att kika in HÄR.




Själva ballongen har jag stansat ut med hjälp av Spellbinders "Petite Scalloped Circles". Den fina spetsen kommer från Reprint och finns i både creme och som här vit. Du missar väl inte ostduken som jag "fodrat" korgens insida med.

Vimplarna klippte jag till, chalkade kanterna med Distress Ink "Walnut Stain". Bokstäverna kommer från mitt favorit alfabet "Chip Block" från Tim Holts. :) De större fjärillarna som landat på ballongen är utstansade med en Martha Stewart punch.




Så söta Shy Rose Edvin från Magnolias serie "You Are So Special" har tagit med sig en fin ros, kanske den är till någon du tycker om Edvin? ;) Lilla kråkan Ture har landat på luftballongens korg och ser nyfiket på. Vill du följa med på en expedition Ture?

Var för kärlekensvindar ballongen montro, kanske söderut för lugn och ro?
Trevlig tur önskar jag dig, vink, vink, hej, hej!

Kram Marie

1 kommentar: