torsdag 19 april 2012

Morsdag med Magnolia



Jag har fått förmånen att blogga även denna torsdag. Det blev ett Magnolia kort med söta Tilda. Kanske är det till mor hon ska ge blomman och de spännande kuvertet. Jag har stansat ut med Spellbinders de fina formerna som även Tilda är på. Banden i tagsen är infärgade med mina favorit produkter Distress Stain.




Jaha, så har vi det där med detaljer och mig... ;)
Här en liten liten provdocka som fått kjol och halsband. Trådrullen och knappen hittade sin plats också.




Att jobba lager på lager ger ett djup i korten. Här har jag valt att sticka in lite dekorationer under motivet. Jag har aldrig någon plan när jag skapar så ofta får jag riva isär redan limmade papper och dekorationer men säg det inte till någon, det är vår hemlis... ;)
Må gott, kram Marie!


Material:

Papper:
Cardstock: Vitt
Mönster papper: Pion Design - Till mor - "Tårtpapper", "Dukade fikabord", "Blommbukett", "Rosa porslin" och texten "Tack sam för att du finns" från "Bårder"
Vellpapp: Vitt
Stämplar: Magnolia "Tilda sending Love Letters" och Tim Holtz "Haberdashery", "Artful Artifacts" och "Purely Random"

Färg och kladd:
Färg: Distress Stain "Pumice Stone" och "Antique linen"
Stämpeldynor: Distress Ink "Pumice Stone" och "Walnut Stain"
Embossingpulver: Ranger - Super Fine Detail - Clear
Dies: Tim Holtz/Sizzix "Mini Sewing Room", Spellbinder "Labels Seventeen", Magnolia "Tilda Tag" och "Bloomy Tag"

Dekorationer:
Band och spets: "Ruler Ribbon", Floss,  Spets - Creme 18mmx10 m och "Vintage seam binding ribbon- white" (kommer snart i webshopen)
Blommor:  Cherry Blooms - Vit, Rosor 10 mm - Vita, Rosor 10 mm - Beige, Prima - Bristo Blooms - Starry Night, Prima - Arco Iris - Moulin Rouge,
Trädekorationer: Prima - Wood Buttons - Almanac och Liten trådrulle
Övriga dekorationer: Ranger - Inkssentials - Crackle Accents, Doilies - 4\" i diameter, Cheesecloth, Stickles, Tim Holts "Pärlor" och säkehetsnål samt Pins/Hattnålar

Verktyg mm:
Cuttlebug alt Vagabond (tas hem efter önskemål, kontakta oss för mer info), Scoaring Board, Ranger - Inkssentials - Non Stick Craft Sheet 15x18, WRMK- Precision Tweezers, Prima - Comfort craft tools - Distressing Tool, Tim Holtz - Idea-Ology - Tiny Attacher, Embossingfön, Tim Holtz- Acrylic Grid Block Set, Sax, Skärmatta, samt Skärmaskin

2 kommentarer:

  1. WOW så vackert och läckert på samma gång. Så mycket jobb du har lagt ner på det. Inter undra på att det blev så bra. Gillar hela kortet med många små detaljer. Färgläggningen och färgerna är kanon.
    Har även tittat runt i din blogg och jag måste ju säga att det var mycket fint här inte. Är grymp imponerad av allt du har gjort.

    Kram Louise

    SvaraRadera
  2. sött som socker, sockersött=))vilka superfina detaljer, som vanligt;)
    kram

    SvaraRadera