torsdag 16 augusti 2012

Restfest


Många av er vet redan att jag älskar förpackningar. Denna gången fick en gammal ostförpackning nyttliv. Jag valde bottnen denna gång locket med dess tuffa "logga" har jag andra planer för.
Jag börjad emed att måla hela "ramen" med vit Gesso, som är en underbar akrylfärg.



Sen plockade jag fram mina "rester". Du känner säkert igen att de finns en stackars blomma kvar i en förpackning eller ett fint halvt mönstrat papper som du tänkt slänga flera gånger men som blivit kvar. Jag har använt mig av mina rester. "Den som spar han har" ;) De kan vara så att jag inte minns var ifrån alla produker kommer men med detta inlägg vill jag uppmuntra dig till att ha restfest! :)



Bilden på flickan kommer från ett ark med Vintage bilder. Kanterna är distressade med mitt favo verktyg, "Fotfilen" och chalkade med Chalk Fluid Edger.



En detaljbild på blommorna. Ser du ostduken och kakpapperet?



Här kan du skymta trä grinden. Ängeln och de vita pinnarna kommer från egna gömmor. Innsidan av ramen är stämplad med fjärillar från ett Tim Holtz stämpel kit. (Nu på rea!) Även bakgrunden är stämplad med de stämplar som finns i de kittet.


Upphängningen är en från Magnolia.
Pssst...kolla in Magnolia stämplarna mång har just nu, Nice Price!  ;)

Tack för titten!
Kram Marie

1 kommentar:

  1. Wow!!! Hvilken ide!! Kjempestilig og så flott måte å bruke en boks man ellers ville kaste.
    Takk for inspirasjonen.
    Kan hende jeg "låner" din ide :o))
    Ha en fin kreativ uke,
    klem, Anne

    SvaraRadera