torsdag 21 februari 2013

Fågelholk till vårens småfåglar


Snart är det våååår!!! Eller ja nästan snart iaf...
Med underbara papper från Kaisercraft har jag denna vecka altrat en fågelholk till vårens småfåglar. Alla papper är både distressade i kanterna och stämplade på. Jag har stämplat med Ingvild Bolmes "strykjärn". För att få mer liv i stämpelmotiven har jag blandat flera olika färger på samma stämpel. Utöver stämplar att stämpla med har jag även stämplar runda ringar med Gesso med hjälp av ett plaströr. Kul att använda de man hittar för att göra roliga mönster. (Om man kan kalla vanliga runda ringar för roliga.) Holken var från början trävit så innan jag klädde in den i papper så målade jag den vit med Gesso. Jag älskar Gesso och har det till allt bl.a. till att "dutta" på mina blommor för att få en "skirare" look.



Här syns de vita ringarna tydligt på ena taksidan. Runt två av fyra sidor har jag satt utstansade fjärilar. De är utstansade i samma papper som holken är klädd i. Under holken löper en spets. Lilla fågeln satt i en av mina krukväxter men när han såg att jag gjorde en holk ville han flytta in och de fick han.



Här är den andra taksidan. Texten är en Stensil som jag kletat Modeling Paste på och dragit över med en kam för att få trevliga mönster på bokstäverna. Blommor och en trä dekoration från Prima på taket och stickels i kanterna. Den fina borden med fjärilarna på som jag satt på takåsen hittade jag nertill på mitt mönsterpapper.


Här kommer några bilder på dekorationerna på holken. Som så ofta när jag skapar blev de mycket blommor. :)



Fjärilarna och blommor i sällskap av halvpärlor från Prima. Här syns också spetsen under holken bra. Det ser nästan ut som om holken står på en av Mormors virkade dukar.



Mums vad jag gillar Modeling Paste... texten "lever"!


Ha de gott!
Kram Marie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar