torsdag 21 mars 2013

Cupcakekorg med godis



I mina gömmor hittade jag en mall på denna söta cupcakekorg. Rolig att göra och ännu roligare att ge bort, fylld med godis. Pappren har jag stämplat på med olika "mönsterstämplar" och de små underbara "strykjärnen" från Prima. Jag stämplar oftast och gärna flera olika färger på samma stämpel de ger djup och liv i stämpeltrycket. De svarta ringarna är stämplat med ett plaströr som satt på en lampa när jag köpte den. Cupcakeformen, den veckade, är utstansad med hjälp av Tim Holtz die "Rosette". Även på detta alster har jag använt ostduk. Har du provat ostduk?

Tilda med björnen är färglagd med Copic. Kika in i HÄR, massor med Magnolia stämplar till nedsatt pris! Hela korgen är "nerkletad", fast de torkar ju ;), med snö. På snön, innan den torkat, har jag öst över glitter. Biljetter, bradsen och bandet i tagen kommer från ett dekorations kitt av October Afternoon, där finns massor med roliga dekorationer.

De Rhinestone jag använt kommer från Primas fina små sett med många olika storlekar och flera olika nyanser.



Tagen är en die från Magnolia, den fina texten som är embossad för att få ett tydligare intryck, är från mina egna gömmor lika så dien som jag stansat ut blommorna med. I webshopen hittar ni flera olika blomdies bl.a. från Magnolia. Bladen är utstansade med mina favorit punchar. De kommer från Nellie Snellen  och innehåller två verktyg ett som du stansar ut bladet med och ett som du embossar med. Me like! Blommorna på den lilla tagen är ett nytt stämpelset från Prima. De finns flera olika varianter, mycket användbara och prisvärda.

Korgens handtag är gjort av en spillbit Rug Canvas som blev över när jag dekorerade själva cupcaken. På nätet limmade jag fast utstansade remsor, målade och stämplade dem för att de ska matcha cupcaken. Handtaget var lite bråkigt att få till men skam den som ger sig. ;)

Alla kanter på mönsterpappren är distressade med "fotfilen" och chalkade med Distress Ink Pad "Pumice Stone".

Hoppas mottagaren blir lika glad som jag blev av att skapa denna söta lilla korg.

Vi ses i Anexet 6-7 April 2013, 
Stockholm Scrap and Pearl Event!

Kram Marie
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar