torsdag 16 maj 2013

Sweetheart, Kap/Gersåg och Echo Park



Echo Park-veckan tuffar vidare och idag har jag glädjen att få visa er vad jag har skapat av samma papper som Helene skapade av igår, ja inte samma förstås för de hade blivit för spännande men likadana papper har jag använt.

Jag har aldrig någon riktig plan för mitt skapande utan jag bara gör, så detta projekt startade i verkstan med råspont och en Kap/Gersåg, å jag älskar maskiner. Dessutom känner man sig så rolig i hörsel- och ögonskydd. Från och med nu kommer jag kalla detta alster för "tavlan".  ;)

Bakstycket är tre olika långa råspont bitar som jag limmat ihop och målat med vit Gesso. Efter det rotade jag fram wellpapp men de ända jag hade var tråkig brun så den hamnade också under penseln. Vid de här laget kom jag plötsligt på att jag borde ha något motiv på tavlan först var jag inne på någon bild men bestämde mig sedan för ett stämplat motiv. Sagt och gjort jag stämplade upp en av mina fina Prima "dockor", jag använde svart Memento och färglade, min vana trogen, med Copic Pennor. Sen började jag bygga lager på lager.



Här ser du min "lager" på tavlan. Efter att jag målat råsponten vit och börjat välja papper fortsatte jag färga råsponten med Ingvild Bolmes "strykjärn" de finns i massor av färger och passar till de mesta. Kanske skulle jag nöjt mig med strykjärnen men jag fick ett infall, och de kommer lika fort som en gris blinkar, att använda Dylusions Ink Spray... Hihi Oj va mycket färg de kom på ett sprut! På med mer Gesso för att få de "lagom" och efter de Crackle Paint, egen gjord glimmer mist och stickles. Prickarna på de rosa papperet är gjorda med en mask och Modeling Paste jag drog "pastan" med en kam för att få roligare struktur.



Här är en närbild på Prima dockan, hon har även flera "systrar" ni hittar dem såklart i vår webbshop. Visst är hon söt i sin prickiga klänning med matchande hårband och dagen till ära i förd lackskor. Klänningen är stämplad och urklippt, den sitter på dockan med 3d-kuddar för att få mer liv. Jag gjorde lika dant med hårbandet fast utan kuddarna. Papperet har jag stämplat på med olika "bakgrundsstämplat" och mistat på för ett "softare" intryck. Fjärillen är en chipbord som jag målat med flera lager Crackel Paint på.



Ho ho ho lilla fina ugglan den är utklippt från ett av klipparkspappren. Blommor och en dragkedja.Undre den grå Prima rosen längst upp till vänster sitter en liten "snurrig" blomma den har jag gjort med hjälp av en die från Marianne Design "Chinese Rose" rätt kul faktiskt, jag har ju inget sånt där snitsigt verktyg att hålla papperet med när man snurrar men en pinsett funkade fint.


 
Mera blommor här nere i högra hörnet, nycklarna sitter i ett snöre som går under alla papper runt tavlan.




Ser du glödlampan? Så mumsig, den kommer från Prima och finns med flera olika texter och i olika storlekar.
På denna bild syns dockans fina lackskor, med hjälp av Glossy Accents blev de så fina. Bland alla blommor så sticket en swirl fram den är av canvas och finns i en för packning med många jätte fina mönster o figurer. Jag har färgat in swirlen med Dylusions Ink Spray. Mia KL gav mig ett råd för typ 100år sen, "spraya i en liten kartong" och de rådet kom jag på när jag sprayade i handen.;) I shoppen finns ett fiffigt litet "papphus" som är toppen för ändamålet.

Imorgon får du komma tillbaka hit till bloggen då visar vi nya alster med Echo Park papper.

Tack för att ni tittade in idag!
Vink, vink!

♥♥♥ Kram Marie ♥♥♥


2 kommentarer:

  1. Sjuuuuukt läckert Marie! Åh, jag vill pilla, klämma och känna och titta NOGA på alla fina detaljer! Mästerverk!

    SvaraRadera
  2. Ohh herregud så snygg tavla Marie! Verkligen ett konstverk med såå många fina detaljer och kreationer. När jag tittar på vad du har använt för material förstår jag verkligen vilken tid och jobb du lagt ner på den! Dessutom så snygg färglagt med copic förstås ;) Allt är helt galet snyggt!! Tänkte tipsa dig om att det går jättebra tåg till Mjölby så vi får träffas igen :) Vore jättekul, och jag har all tid nu i tre veckor då jag är sjukskriven :( Här finns sängplats, scrapsällskap och god mat o dryck,,kan det vara något så hör av dig vännen:) Kramiz

    SvaraRadera