måndag 13 maj 2013

♥ When the little one came to earth ♥


När någon speciell person som jag tycker mycket om fyller år vill jag såklart ge bort ett personligt kort. Nu i Maj fyller en speciell person som jag tycker mycket om år, hon får naturligtvis ett kort med Reprints underbara stämpel med text av Alice Tegnér, "När lillan kom till jorden".

Inget kan hellre passa bättre än denna söta bild med barnet och katten på eftersom hon är mycket förtjust i sin katt. Biljetten och bilden har jag klippt ut från samma mönsterpapper som jag använt till kortet i övrigt. Kortet är sparsamt dekorerat för jag vill lyfta fram texten och bilden mest. För att få texten att "poppa fram mer" har jag embossat den.

Nu håller jag tummarna för att min väninna gillar sitt födelsedagskort!


When someone special celebrats her birthday I want, of course, to give her a personalized card. Now in May someone special who I like very mutch celebrats birthday, of course I give her a card whith Reprints lowley stamp with Alice Tegnérs text "När lillan kom till jorden" on it.

Nothing could be better than this cute picture with the girl and her cat on because my friend really likes her cat. The ticket and the picture I have cut out of the same designpaper that I used for the card in general. The card is sparsely decorated because I want to highlight the text and the picture most. To make the text "popping up more" I have embossed it.

 Now I keep my fingers crossed that my friend likes her birthday card!



Materials used:

Cardstock: 10-1005 White
Desin paper: RP0081 Summer wind
Samps: "När lilla kom till jorden" S617E, OM805D Hjärtswir, OM790 Splash
Ink pads: Distress Ink DIS030 Pumice Stone, Versa Fine VF082 Onyx Black
Embossing Powder: EP001 Clear
Stickles: SGG029 Stardust
Pearls: R0781 Mörkrosa
Ribbon: R2040 Vinröd
Flowers: ROS102, Ros113 brun, ROS125 Rosa Knopp, ROS205 Röd
Die: Tim Holtz
Other: Sepia Accents

Love,
DT-Marie

1 kommentar:

  1. Underbart kort! Maj är en bra månad att fylla år :)

    SvaraRadera